Uning qanday ishlashini va uning samaradorligini qanday baholashni tushunish qiyin, ba'zan juda qiyin. Ammo bizning kichik qo'llanmamiz bilan bu biroz osonroq bo'ladi. Agar siz Yandex.Direct-da qanday yaxshi reklama kampaniyasi bo'lishi kerakligini bilmasangiz va Google AdWords, Zenni qidiring, o'qing va ma'rifat toping. Men allaqachon shu yerdaman.

Kontekstli reklama samaradorligini qanday baholash mumkin

Avval sizga reja kerak. Kampaniya maqsadingizni iloji boricha aniq ayting. "Yangi mijozlarni olib kelish" maqsad emas. Ammo "bir oyda 15 ta ariza olish" juda yaxshi bo'ladi. Ikkinchi muhim nuqta: samaradorlikni baholash kontekstli reklama har qanday davr bilan solishtirish kerak. Agar bu birinchi reklama kampaniyasi bo'lsa, saytingiz allaqachon taqdim etayotgan konversiya stavkalari va tashlab ketilgan aravalarni ko'rishingiz mumkin.

Maqsadli harakatlar aniqlandi

Bu bo'lishi mumkin:

  • Xaridlar;
  • Qo'ng'iroqlar;
  • Fikr-mulohaza shaklini to'ldirish;
  • Savatga mahsulotni qo'shish;
  • Kontakt sahifasini ko'rish;

Kontekstli reklama samaradorligini baholash uchun saytdagi foydalanuvchi xatti-harakatlarini tahlil qilish ham foydalidir. Bu sizga foydalanuvchilar sizning taklifingizga qanchalik qiziqayotganini va bu ularning kutganlariga qanchalik mos kelishini tushunishga yordam beradi. Ishonch hosil qiling:

  • Saytda o'tkazgan vaqt;
  • Ko'rish chuqurligi;
  • Qaytish darajasi;
  • Takroriy tashriflar.

Bularning barchasini kuzatish uchun Yandex.Metrica va Google Analytics-da maqsadlar qo'yganingizga ishonch hosil qiling. Kampaniyalar uchun UTM teglari haqida unutmang.

Kampaniyalarning tuzilishi o'ylab topilgan

Hammasi yaxshi bo'lsa turli xil turlari reklamalar alohida kampaniyalarga guruhlangan - bu konversiyalarni hisoblashni osonlashtiradi. Masalan, xizmat yoki mahsulot turi, mintaqa, so'rovlar turi bo'yicha.

E'lonlar to'g'ri yozilgan

Har bir narsa yaxshi ishlashi uchun reklamalarni optimallashtirish kerak. Mana kichik nazorat ro'yxati:

  • Sarlavha va matnda kalit so'z mavjud;
  • E'lon o'z ichiga oladi qisqa Tasvir imtiyozlar, narx, harakatga chaqiruv;
  • Telefon raqami, manzili, tezkor havolalari (masalan, do'kondagi tegishli toifaga) №.
  • Ochilish sahifalari to'g'ri tanlangan va foydalanuvchi talablariga javob beradi;
  • Havolalar UTM teglarini o'z ichiga oladi;
  • To'g'ri semantik yadro tanlangan.

KPI aniqlangan va hisoblangan

Aytaylik, siz ko'rsatkichlar va RK parametrlarini aniqladingiz, popkorn to'pladingiz va baxt ko'z yoshlari bilan daromadingiz o'sishini kuzatishga tayyor bo'ldingiz. Endi KPIlarni hisoblash vaqti keldi - bu kontekstli reklama samaradorligini tekshirishning asosiy vositasi. Ular har bir tashrif, aloqa yoki sotish narxini baholashga yordam beradi. Agar qiymatlar normal diapazonda bo'lsa (bu o'rtacha tekshiruv va boshqa parametrlarga bog'liq), siz shunchaki o'tirib, hayotdan zavqlanishingiz mumkin va agar kampaniya foydasiz bo'lsa, nazorat ro'yxatidagi barcha nuqtalarni qayta ko'rib chiqing va qarang. xatolar uchun. CPA va ga alohida e'tibor berilishi kerak, chunki bu asosiy ko'rsatkichlar, ammo qolgan hamma narsani tahlil qilish ham foydalidir. Keling, har bir tushunarsiz qisqartmani alohida ko'rib chiqaylik.

ROIinvestitsiyalarning daromadliligini anglatadi, rus tilida esa "investitsiyalarning daromadliligi". U quyidagicha hisoblanadi:

ROI = (daromad - investitsiya) / investitsiya x 100%

CPA- bu bitta maqsadli harakatning narxi. U quyidagicha hisoblanadi:

CPA = Xarajat / maqsadli foydalanuvchi harakatlari soni

CPL- bitta qo'ng'iroqning narxi. Bu erda ham hamma narsa oddiy:

CPL = Xarajatlar / Qo'ng'iroqlar soni

Nihoyat, biz indikatorni hisoblashimiz mumkinCPO/CPS(buyurtma/sotish narxi) - haqiqiy sotish qiymati. Boshqa hollarda bo'lgani kabi, ushbu ko'rsatkichni baholash uchun siz kontekstli reklama narxini sotuvlar soniga bo'lishingiz kerak.

Cheklangan tariflar

Bir tashrif buyuruvchi uchun ochko'z qidiruv tizimlariga qancha pul to'lashga tayyor ekanligingizni hal qilishingiz kerak. Ushbu ko'rsatkich konversiya stavkalari va o'rtacha savdo rentabelligidan hisoblanadi. Agar siz tashrif narxiga cheklov qo'ymasangiz, pul juda tez uchib ketadi va samaradorlik juda yuqori bo'lmaydi. Kundalik byudjet to'g'risida qaror qabul qilish ham foydalidir - bu xarajatlarni optimallashtirishga yordam beradi.

Kontekstli reklama samaradorligini qanday tekshirish mumkin?

Kampaniyalarning dinamikasi va KPI ko'rsatkichlarini o'zaro va turli vaqt oralig'ida solishtiring. Shubhasiz, siz konvertatsiyalar sonini va ularning narxini baholashingiz kerak.

Byudjet = Bosishlar soni x Bir marta bosish uchun o'rtacha xarajat

Yandex.Direct

Direct asosiy interfeysdan foydalanish mumkin bo'lgan maxsus xizmatga ega. U (birdaniga) "Byudjet prognozi" deb ataladi.

Bu reklama xarajatlarini hisoblash va asosiy ko'rsatkichlarni bashorat qilishda yordam beradi: so'rovlar bo'yicha bosish narxi, CTR, taassurotlar va bosishlar soni. Asosiysi, prognoz prognoz ekanligini va ko'rsatkichlar Yandex-da mavjud bo'lgan statistik ma'lumotlardan hisoblanganligini yodda tutishdir. Va u boshqa reklama beruvchilarning kampaniyalari natijalaridan iborat bo'lib, ular sifat jihatidan juda farq qiladi: kimdir hamma narsani ajoyib qiladi, boshqalari esa hech qanday sababsiz o'z byudjetini behuda sarflaydi. Haqiqiy rasm ko'p jihatdan RK sozlamalariga bog'liq bo'ladi. Agar hamma narsa to'g'ri bajarilgan bo'lsa, byudjet bashorat qilinganidan kamroq bo'lishi mumkin.

Google AdWords

Google-ning Kalit so'zni rejalashtirish vositasi xuddi shu narsani qiladi.

Xuddi shu narsa mavjud: taassurotlar va bosishlarning o'rtacha sonini, ularning narxini hisoblash. Barcha ko'rsatkichlar statistik ma'lumotlar asosida ham hisoblab chiqiladi, shuning uchun haqiqiy rasm farq qilishi mumkin va kampaniya sozlamalariga bog'liq bo'ladi. Shuni ham ta'kidlash kerakki, faqat qidiruvni joylashtirish hisobga olinadi, ya'ni. Hamkor tarmoqlarda taassurotlar va bosishlar uchun prognoz yo'q (bu ikkala tizim uchun ham amal qiladi).

Kontekst xarajatlarini nima belgilaydi?

  • Ajratish turi. Eng ko'p bosiladigan joylar - qidiruv natijalarining chap tomonida - eng qimmat.
  • Kampaniya sozlamalari. Agar siz butun Rossiya bo'ylab taassurotlarni o'rnatsangiz va vaqt oralig'ini belgilamasangiz, unda reklama byudjeti sezilarli darajada oshadi. Yaxshi yo'l xarajatlarni optimallashtirish - geotargetlashni iloji boricha aniqroq o'rnating va reklamani faqat "issiq" soatlarda ko'rsating.
  • Mavsum. Yozda konditsionerlarga, qishda esa isitgichlarga talab keskin ortadi. Reklama kampaniyalarini rejalashtirishda buni hisobga olish kerak, chunki talab qanchalik yuqori bo'lsa, bosish narxi shunchalik yuqori bo'ladi. Yandex.Wordstat va Google Keyword Planner-da so'rovlar chastotasi o'zgarishi dinamikasini ko'rishingiz mumkin.

Har bir reklama guruhining o'z reklama kampaniyasi bo'lsa, maqsadlar to'g'ri aniqlanadi va KPI hisoblab chiqiladi, kontekstning samaradorligini baholaydi va agar biror narsa yuz bersa, strategiyani sozlash qiyin bo'lmaydi. Reklama xarajatlarini hisoblash ham oson: taxminiy baholash uchun siz Yandex va Google-ning maxsus vositalaridan foydalanishingiz mumkin.

Yandex.Direct yoki Google AdWords-da reklama muayyan biznes muammolarini hal qilishi kerak. To'g'ri yo'nalishda harakat qilayotganingizni aniqlash uchun siz har bir reklama kampaniyasini kuzatib borishingiz, uning sozlamalarini optimallashtirishingiz va maqsadli trafik oqimini bosqichma-bosqich oshirishingiz kerak. Reklamani ehtiyojlaringizga moslashtirish maqsadli auditoriya va byudjet, uning ishga tushirilgandan keyin ma'lum vaqt o'tgach, natijalarini baholash va tufayli ROI oshirish qiyosiy tahlil bir nechta kampaniyalar.

Boshlashdan oldin 3 ta savol

Reklama kampaniyangizning maqsadlari qanday?

Barcha maqsadlar o'lchanadigan ko'rsatkichlarda ifodalanishi kerak:

  • maqsadli harakatlar soni;
  • CPA - rubldagi harakat qiymati;
  • foiz sifatida kampaniya konvertatsiyasi.

Aytaylik, agar siz vebinarga taklif qilsangiz, optimallashtirish maqsadingiz 200 ta ro'yxatdan o'tish bo'lishi mumkin. Gul aranjirovkalarini sotish - saytdan buyurtmalar sonini 4-5 baravar oshirish. Natijalarga erishishdagi muvaffaqiyat KPI tomonidan belgilanadi. Bu butunlikni aniqlaydigan ko'rsatkichdir. Barcha sozlamalarni o'rnatishdan oldin siz uni taqqoslashingiz kerak.

Analitika uchun qanday vositalardan foydalanish kerak?

Ular ushbu turdagi muammolarni hal qilish uchun eng mos keladi.

  • Google Analytics.
  • Yandex.Metrica.
  • LiveInternet.

Nima uchun kontekstli reklama samaradorligini hisobga olish kerak?

Konversiya stavkalarini baholamasdan, muvaffaqiyatingizga o'zgartirishlar kirita olmaysiz. reklama kampaniyasi. Oxir oqibat, natijalar juda kutilmagan va juda yoqimsiz bo'lishi mumkin. Konvertatsiyani o'lchamasdan, ROIni aniqlash mumkin emas - bu sizning ko'rsatkichingiz investitsiya samaradorligi. Bundan tashqari, alohida reklama kampaniyalari uchun konvertatsiyani hisoblash muhimdir. Bu nima olib kelishini tushunishning yagona yo'li istalgan natija, salbiy kalit so'zlarning maksimal ro'yxatini yarating, kerakli kengaytmalarni sozlang va keyin samarali retargetingni ishga tushiring.

Konversiyani tahlil qilish va hisoblash

Avvalo, biz dastlabki konvertatsiya stavkalarini yozamiz. Keyin biz kampaniya byudjetini va bir marta bosish uchun o'rtacha narxni aniqlaymiz. Oldingi optimallashtirish davrida olingan Yandex.Metrica ma'lumotlari asosida. Siz butun vaqt va oxirgi hafta uchun ma'lumot olishingiz mumkin. Shunday qilib, sizning auditingiz yanada chuqurroq bo'ladi va sizning taxminlaringiz oqlanadi.

Vaqt oralig'iga qaror qilganingizdan so'ng, kampaniyangizni maqsadli bo'lmagan kliklardan tozalashga o'ting. Avval nimani olib tashlashingiz kerak?

  • Samarali bo'lmagan kalit so'zlar (3 martadan ko'p bo'lmagan bosish olib kelgan hamma narsa).
  • Axlat so'zlari (Wordstat'dan o'tkazib yuborilgan narsa).
  • Displeyning samarasiz hududlari (past konvertatsiya bilan tavsiflanadi).
  • YANdagi samarasiz saytlar.

Tozalash uchun sizga statistika kerak bo'ladi:

  • qiziqish davri uchun kalit so'zlar bo'yicha;
  • YAN iboralari bo'yicha;
  • Bir nechta mintaqalarda yoki butun Rossiyada kampaniyalar uchun GEO.

Hisobotlarni Excel jadvalida umumlashtiramiz. Endi sizning vazifangiz samarasiz bo'lgan hamma narsani yo'q qilishdir. Tozalashdan keyin biz tahlilga o'tamiz. Optimallashtirishdan 1-2 hafta o'tgach amalga oshiriladi. Bosishlar soni, CTR, har bir bosish narxi va konversiya stavkalari taqqoslanadi - optimallashtirishdan oldin va keyin.

Konvertatsiya qiymatlarini aniqlash tugagach, biz KPIni ko'rsatamiz. Shu maqsadda biz tozalashdan keyin olingan konvertatsiya ko'rsatkichlaridan foydalanamiz. Misol uchun, sizning konvertatsiya darajasi 5% ni tashkil qiladi. Bu shuni anglatadiki, jalb qilingan 20 ta tashrif buyuruvchidan faqat bittasi arizani qoldiradi, deylik, o'rtacha chek 2000 rublni tashkil qiladi va bu tashrif buyuruvchilar soni bilan savdodan olingan foyda 400 rublga teng bo'ladi. Shunga ko'ra, siz 1 mijozni (yoki joriy konvertatsiya darajasida 20 ta tashrif buyuruvchi) jalb qilish uchun maksimal 400 rubl sarflashingiz mumkin.

Keling, bir marta bosish uchun maksimal narx 20 rubl (400/20) deb faraz qilaylik. Agar bir marta bosish 20 rubl bo'lsa, 20 ta tashrif buyuruvchini jalb qilish 400 rubl (20X20) turadi va reklama kampaniyasi oxirida daromad 1600 rubl (2000-400) bo'ladi.

Xulosa: bosish uchun maksimal xarajat har bir mijoz uchun sof foyda miqdoriga, konversiyaga va investitsiyangizni necha marta oshirishni xohlayotganingizga bog'liq. 20 rublni bosish narxi reklama uchun sarflangan pulni qaytarishga imkon beradi, ammo boshqa hech narsa yo'q. Agar bosish uchun maksimal xarajat 10 rubldan oshmasa, investitsiya foydasini 2 baravar oshirish mumkin.

ROI o'lchovi

KPIni o'lchaganimizdan so'ng, biz har qanday reklama kampaniyasining eng muhim parametrini - ROIni aniqlay olamiz. Shunday qilib, biz investitsiyalarimizning haqiqiy samaradorligini bilib olamiz. ROIni aniqlash uchun quyidagi formuladan foydalaniladi:

Hisoblash quyidagicha ko'rinadi:

((2000-1600)-400)/400 = 0.

Reklama kampaniyasi muvaffaqiyatli bo'lmadi, chunki ROI nolga teng edi. Investitsiyalar o'z samarasini berdi, ammo ular foyda keltira olmadi. Ijobiy natijaga erishish uchun bosish narxi 10 rubldan oshmasligi kerak. Shundagina ROI 100% ga teng bo'ladi va siz investitsiya qilganingizdan 2 baravar ko'p daromad olasiz:

((2000-1600) - 200)/200 = 1 yoki 100%.


Kontekstli reklama samaradorligini hisoblashda quyidagi qoidalarga rioya qilish kerak:

  1. Sizning sarmoyangiz o'zini oqlashi kerak. Reklama nafaqat investitsiyalarni qoplash, balki foyda keltirishdir.
  2. O'lchovlaringizda aniq va izchil bo'lishingiz kerak. KPI aniqlash emas, birinchi navbatda tozalash va ishlash tahlili.
  3. Ko'rsatkichlar haqiqiy savdoga aylantirilishi kerak. Aks holda, hisob-kitoblarni boshlashning ma'nosi yo'q.
  4. Muvaffaqiyatlaringizni ham, muvaffaqiyatsizliklaringizni ham tahlil qiling. Eng yomon va eng yaxshi kampaniyalarni ko'rib chiqing, ularni har tomonlama solishtiring.
  5. Har qanday tahlil halol va ob'ektiv bo'lishi kerak. Natijalarni bo'yashga yo'l qo'ymang. Bu haqiqiy ajoyib natijalarga erishishning yagona yo'li.

Barcha tarkibni ko'rsatish

Men veb-saytda kontekstli reklama yuritishingiz va mijozlarni jalb qilishingiz mumkin bo'lgan vaqtlarni eslayman.

Raqobat kuchayganidan keyin investitsiyalar ko'paydi, ammo samaradorlik, aksincha, tez pasayishni boshladi.

Shuning uchun, endi siz shunchaki tasodifga umid qila olmaysiz, siz kontekstli reklama samaradorligini o'lchashingiz va ijrochini xatolari uchun o'z vaqtida jazolashingiz kerak.

Ammo keling, darhol qaror qilaylik. Kontekstli reklamani o'rnatish bo'yicha mutaxassislar taqdim etilgan modellarning samaradorligini deyarli hisoblay olmaydilar. Nega bunday bo'lganini tez orada tushunasiz.

Shuning uchun, maqola birinchi navbatda hisobot oladigan biznes menejerlari uchun foydali bo'ladi katta miqdor tushunib bo'lmaydigan raqamlar. Agar bu sizga o'xshasa, o'tiring, biz yo'ldamiz.

Birma-bir

Kontekstli reklamaning samaradorligi haqidagi maqolani kontekstli reklama nima ekanligi haqidagi hikoyadan boshlash, menimcha, yomon odobdir. Agar bu nima ekanligini bilmasangiz, iltimos, maqolani o'qing

U hamma narsani batafsil va misollar bilan tavsiflaydi (barcha maqolalarimizda bo'lgani kabi).

Men shundan boshlaymanki, kontekstli reklama bilan shug'ullanadigan mutaxassis (direktolog) va direktor ushbu hisobotlarni taqdim etadigan biznes egasi uchun samaradorlik butunlay boshqacha va uni baholash mezonlari ham butunlay boshqacha.

Direktorning boshida

Oddiy rejissyor uchun kontekstli reklama samaradorligi 4 o'lchovda o'lchanadi. Biz kamdan-kam hollarda chuqurroq va chuqurroq izlaydigan mutaxassisni uchratamiz:

  1. O'tishlar. Reklamani ishga tushirgandan so'ng qancha mijozlar reklama ustiga bosgan.
  2. Kompaniya CTR. Reklama taassurotlarining reklamani bosgan odamlar soniga nisbati.
  3. Bir marta bosish narxi. Kontekstli reklamada siz faqat bosish uchun to'laysiz.
  4. Rad etishlar. Saytda 15 soniyadan kamroq vaqt davomida bo'lgan odamlar sonini ko'rsatish (Yandeks.Metrica-da).

Sog'lom. Har qanday veb-saytda kontekstli reklama samaradorligining dastlabki ikkita ko'rsatkichini osongina ko'rishingiz mumkin.

Eng intuitivlaridan yoki Google Analytics-ni tanlang. Qolganlarini ko'rish uchun unga kirishingiz kerak shaxsiy hisob kontekstli reklama.

Aynan shu ko'rsatkichlar bo'yicha direktorlar o'z ishlarini baholaydilar. “CTR yuqorimi? Bir marta bosish narxi pasayyaptimi? Xo'sh, mendan yana nima istaysiz? Men ajoyib ish qilyapman!”

Qiziq shu erda boshlanadi. Chunki ish beruvchi hamma narsani butunlay boshqa ranglarda ko'radi.

BIZ ALKANI 29 000 dan ortiq odammiz.
YOQISH; ISHGA TUSHIRISH

Rahbarning boshida

Biznes menejeri uchun kontekstli reklama samaradorligi quyidagicha o'lchanadi.

Va... Nazariy jihatdan, har bir menejer "onlayn reklama samaradorligini" baholaydigan aniq mezonlar bo'lishi kerak.

Lekin ular yo'q. Ba'zilar uchun bu veb-saytdagi trafik, boshqalar uchun esa qo'ng'iroqlar va buyurtmalar. Boshqalar uchun - reklama byudjeti, qaysi sarflanadi. To'rtinchisi uchun - oy oxirida kassadagi pul.

Ammo agar egasi bir necha kun davomida kontekstli reklama bilan turmush qurgan bo'lsa, u holda xayoliy mezonlardan voz kechib, u mantiqiy maqsadlarga erisha boshlaydi, bu biznesga qarab, uchta natijadan biriga ega bo'lishi mumkin:

  1. Yangi (veb-saytdagi shakl);
  2. Qo'ng'iroqlar;
  3. Xaridlar.

Uchinchi gol eng yaxshisi. Birinchi ikkitasi ham yomon variant emas, garchi oxir-oqibat ular hali ham oxirgisiga olib keladi.

Har bir menejer sanab o'tilgan natijalardan birini asos qilib oladi. Va ular rejissyor o'lchagan narsadan tubdan farq qiladi. Keling, haqiqat qayerda ekanligini bilib olaylik.

Uchta yondashuv

- Men har oyda Internetda reklama uchun 200 ming rubl sarflayman. Mening mijozlarim qayerda?
- Sizda juda yuqori CTR bor.
- Sizning CC bilan do'zax ... uning ismi nima? Samaradorlik qayerda?
– Samaradorlikka qanday qaraysiz? Qanday formula?
- Formula nima? Men bir nechta sotuvlarni ko'rmoqdaman.
- Men ko'ryapman.


Bu ishlamaydi

Bunday qilish kerak emas. Biz hammamiz jiddiy ishbilarmonmiz, demak, kontekstli reklama natijalarini jiddiy yondashish bilan o'lchashimiz kerak.

Ideal holda, rejissyorning ko'rsatkichlarini tushunishga qodir bo'ling, lekin agar siz ularni yoqtirmasangiz, unda siz olingan pulda hamma narsani hisoblashingiz kerak.

Shuning uchun, ayniqsa siz, aziz o'quvchi, men sizning kampaniyangiz samarali yoki yo'qligini hal qilish uchun 4 ta yondashuvni tayyorladim.

Bular sizning bilim darajangizga va reklamangizdagi har bir atomni bilish istagingizga asoslangan tayyor formulalardir.

ROMI: Boshlang'ich darajasi

Kontekstli reklama samaradorligini baholashning eng oson usuli bu ROIni hisoblashdir.

Bu deyarli har qanday biznes sohasida qo'llaniladigan ROI ko'rsatkichidir.

Agar ROI 100% dan ortiq bo'lsa, bu yaxshi yangilik, ya'ni sizda yo'qotish yo'q.

Men "ehtimol yo'qotish emas" deyman, chunki siz hali ham xarajatlarni va boshqa xarajatlarni olib tashlashingiz kerak. Shuning uchun bu model yangi boshlanuvchilar uchun.

Agar siz ushbu yondashuv haqida ko'proq ma'lumotga ega bo'lishni istasangiz va ROMI-ni hisoblash misollarini ko'rishni istasangiz, bizning maqolamizni o'qishni tavsiya etaman.

CPL: Tajribali daraja

CPL - bu bitta kontaktning narxi yoki hozirgi kunda modaga aylanganidek, etakchi/ilovaning narxi.

Ushbu ko'rsatkich ma'lum bir vaqt uchun formula yordamida hisoblanadi. Oddiy muddat - bir oy, chunki kompaniya direktorga oyiga bir marta ish haqi to'laydi.

Ba'zida barcha ilovalarga telefon orqali qo'ng'iroq qilish va mahsulotingiz haqida suhbatlashish mumkin emas. Shuning uchun past sifatli simlarni olib tashlashni unutmang.

Qolgan yagona narsa - yakuniy natija uchun qo'ng'iroqlar sonini ilovalar bilan birlashtirish.

Aytmoqchi.Agar siz qo'ng'iroqlarni kuzatishni ulamoqchi bo'lsangiz, menda siz uchun sovg'a bor - TOP xizmatlar tanlovi. - Hisobga 1000 bonus (99129 kodi yordamida), Roistat - 5000 rub. hisob raqamiga (INSCALE kodi), Kallibri (kod 76C6IMERUQ), Mango-ofis .

CPS: Juda tajribali daraja

CPS - har bir sotish narxi. Faqat biz buni mijoz narxi deb ataymiz.

Masalan plastik derazalar, bu veb-saytda so'rov qoldirgan, menejer bilan uchrashuv tashkil etgan va oldindan to'lovni amalga oshirish uchun ofisga kelgan. Shuningdek, u quyidagi formula bo'yicha hisoblanadi:

Sizning hozirgi sharoitingizda mijozning qiymati qanchalik etarli ekanligini tushunish uchun barcha xarajatlar va daromadlarni hisobga olgan holda ruxsat etilgan maksimal qiymatni bilishingiz kerak.

Bundan tashqari, mijozning narxi har qanday direktor bilan ajoyib suhbatni boshlovchi bo'ladi.

Axir, siz unga 2000 rubllik savdo (eng yomon holatda, arizalar) kerakligini aytganingizdan so'ng, u sizni katta CTR bilan oqlash haqida hech qanday fikrga ega bo'lmaydi.

Ammo direktologlar ham ahmoq emaslar, ular sizdan konvertatsiya qilishni so'raydilar. Shunday ekan, bunga tayyor bo'ling.

LTV: magistr darajasi

Agar siz buni qilsangiz, birinchidan, olingan raqamlar sizni juda hayratda qoldiradi, ikkinchidan, siz mijozlarni jalb qilish nuqtai nazaringizni sezilarli darajada o'zgartirasiz.

Uchinchidan, siz 90% dan yuqori bosh va elka bo'lasiz Rossiya tadbirkorlari, ular hali ham ko'z bilan boshqariladi. Bu shuni anglatadiki, ish samaradorligini oshirish faqat burchakda.

Lekin menga ishoning, bunga arziydi. Kontekstli reklama samaradorligini tahlil qilish eng ishonchli hisoblanadi. Va oldinga qarab, sizda takroriy sotuvlar yo'q deb aytishning hojati yo'q.

Ular har qanday biznesda mavjud, siz ularni hali amalga oshirmagansiz. Men hamma narsaga pul tikishim mumkin 😉

Aytmoqchi. Agar siz tahlilga qiziqsangiz, men quyidagi xizmatlarni sinab ko'rishni tavsiya qilaman: Roistat (sinov uchun "INSCALE" promo-kodidan +5 000 rubldan foydalangan holda), Komik yoki Kallibri ("76C6IMERUQ" promo-kodi yordamida + 500 rub.).

ASOSIY NARSALAR HAQIDA QISQA

Biznes nafaqat omad va instinkt, balki hisob-kitobdir. Biznesda hamma narsa raqamlar bilan o'lchanishi kerak.

Ular qog'ozda chiroyli ko'rinishi mumkin (yuqori CTR va past), lekin ilovalarning sifati ko'p narsani talab qiladi va oxir-oqibat siz mijozlarni jalb qilish uchun ulardan olganingizdan ko'ra ko'proq pul sarflaysiz.

Shunday qilib, umumiy hisob-kitoblar uchun vaqt o'tdi. Hamma narsani batafsil o'qing. Bundan tashqari, endi siz direktordan nimani so'rashingiz kerakligini bilasiz: LTV uchun sozlangan ROMI, CPL yoki CPS.

Direktor sizga dastlabki ikkita ko'rsatkichni osongina taqdim etadi, ammo ikkinchisini olish uchun u ko'p mehnat qilishi kerak va siz bilganingizdek, buni hech kim yoqtirmaydi. Lekin o'z joyida turing.

P.S. Aksariyat biznes rahbarlari Google.Adwords-da reklama qilishni yoqtirmaydilar, chunki men u erda bo'lmaganim uchun bu men uchun samarali bo'ladi deb o'ylashadi.

Va men sizni Google-da Yandex-ga nisbatan reklama narxi bo'yicha so'nggi statistik ma'lumotlar bilan xafa qilmoqchiman:

  1. Rossiyaning markazi uchun jalb qilish narxi 11,2% ga past edi;
  2. Aholisi milliondan ortiq bo'lgan shaharlar uchun xarajatlar 14,6% ga kamaydi;
  3. Bir milliondan kam shaharlar uchun natija Google foydasiga 25,3 foizga yetdi.

Kontekstli reklamani ishga tushirish uning samaradorligi va optimallashtirilishini muntazam nazorat qilmasdan turib, konversiyalarning doimiy oqimini kafolatlamaydi. Kampaniyalar qanchalik yaxshi tashkil etilganligini va muayyan biznesda kontekstli reklamadan foydalanish qanchalik iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiqligini tushunish uchun maxsus vositalar mavjud:

  • elektron tijorat moduli;
  • kontekstli reklama samaradorligining standart ko'rsatkichlari;
  • Kontekstli reklama samaradorligining taxminiy ko'rsatkichlari.

Elektron tijorat: nima uchun kerak va u nima berishi mumkin?

Elektron tijorat moduli Google Analytics orqali ulanadi va kontekstli reklama samaradorligini tahlil qilish, ularni kampaniyalar, reklama guruhlari va kalit so'zlar bilan bog'lash uchun barcha kerakli ko'rsatkichlarni hisoblab chiqadi. Bu sizga narxlar va miqdorlarni hisobga olgan holda saytda amalga oshirilgan barcha operatsiyalarni hisobga olish imkonini beradi. U ulanganda, reklama beruvchining statistikasida bir qator ko'rsatkichlar avtomatik ravishda hisoblanadi:

  1. Tranzaksiya stavkasi - tranzaktsiyaga olib kelgan seanslar ulushi.
  2. Tranzaktsiyalar - veb-saytda amalga oshirilgan xaridlar/buyurtmalarning umumiy soni.
  3. Daromad - daromadning umumiy miqdori. Soliqlar va transport xarajatlarini o'z ichiga olishi mumkin (yuk tashish usuliga qarab).
  4. O'rtacha buyurtma qiymati - o'rtacha tranzaksiya qiymati.
  5. Seans qiymati - har bir sessiya uchun o'rtacha daromad.
  6. Seanslar - sessiyalarning umumiy soni.
  7. Foydalanuvchilar - kamida bitta seans ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar soni.

Bunday hisobotni quyidagi yo'l bilan olish mumkin: "Konversiyalar" - "Elektron tijorat" - "Umumiy ko'rinish" - "Manba yoki kanal" - "To'liq hisobotni ko'rish".

Agar sizda elektron tijorat moduli sozlangan boʻlsa, yuqoridagi koʻrsatkichlarga qoʻshimcha ravishda Google Analytics hisobotlari har bir mahsulot va sotuvning ishlashi haqida maʼlumot beradi.

Aytgancha, bizda bu haqda ajoyib maqola bor. Agar o'qimagan bo'lsangiz, o'qing.

Kontekstli reklama samaradorligi ko'rsatkichlari

Aksariyat saytlar barcha xaridlarni/buyurtmalarni onlayn (faqat sayt orqali) yozib olish imkoniyatiga ega emasligi sababli, kontekstli reklama samaradorligini ko'rsatuvchi ko'rsatkichlar mavjud bo'lib, ular asosida uning ishidan tushgan xarajatlar va daromadlarni qo'lda hisoblashingiz mumkin.

CTR (Click-Through Rate)

Bosish darajasi har bir kontekst bo'yicha mutaxassis erishishga intiladigan ko'rsatkichdir. tomonidan konvertatsiyalar foizini aks ettiradi reklama taassurotlarning umumiy sonidan. Boshqacha qilib aytganda, saytga o'tishga olib kelgan taassurotlar foizi. Avtomatik hisoblangan.

Ko'rsatkichlarni reklama tizimlarining interfeysida, shuningdek, hisobot dizaynerlarida ko'rishingiz mumkin.

CPC (klik uchun narx)

Bir marta bosish narxi reklama beruvchining kalit so'zni bosish uchun qancha to'lashini ko'rsatadi. Sizga eng qimmat va arzon kalit so'zlarni aniqlash, ularning bosish stavkalarini solishtirish va ularning keyingi taassurotlarini tartibga solish imkonini beradi. Bosish narxi har bir kalit so'z uchun individualdir, u har bir yangi auktsion bilan shakllanadi va uning hajmi turli omillarga bog'liq:

  • takliflar (reklama beruvchi reklamani bosish uchun to'lashga tayyor bo'lgan maksimal miqdor);
  • raqobat darajasi (bir xil kalit so'zlar va maqsadli reklama beruvchilar soni, ularning maksimal takliflari);
  • kunning vaqti (foydalanuvchi faoliyati - talab) va boshqalar.

Reklamalar, reklama guruhlari, kampaniyalar bo'yicha hisobotlarda bir marta bosish narxi o'rtacha raqam sifatida aks ettiriladi Siz ko'rsatkichlarni reklama tizimlarining interfeysida, shuningdek, hisobot dizaynerlarida ko'rishingiz mumkin.

Kontekstli reklama ishlaydi, u bir oy ishlaydi, ikkiga ishlaydi. Lekin bu katta pulga o'xshamaydi. Va sizning oldingizda katta tosh paydo bo'ladi va uning ustida: "Agar siz reklamangizni optimallashtirsangiz, siz katta (yoki kichik) daromad olasiz" degan yozuv bor. Reklama byudjyetini ko‘paytirsangiz, daromad ko‘payadi, foyda esa Xudo yuborgandek keladi”.

Siz qur'a tashlashingiz, sezgiingizga ishonishingiz yoki "Psixika jangi" ga yozishingiz mumkin. Men tahlil va raqamlarga ko'proq ishonaman. Men sizga kontekstli reklama samaradorligini qanday "his qilish" haqida shamanlik sirlarimni aytib beraman.

Kontekstli reklama samaradorligini qanday o'lchash mumkin

Barcha reklama kanallari uchun asosiy ko'rsatkich bu xarid narxi yoki CPO (Cost Per Order). Xarid qilish narxini hisoblash uchun sotib olish xarajatlarini to'langan buyurtmalar soniga bo'lish kerak. CPO butun sayt uchun yoki har bir kanal uchun alohida hisoblanishi mumkin.

Xarid narxi qanchalik past bo'lsa, kanal, kampaniya yoki reklama guruhi shunchalik samarali ishlaydi.

Har bir kanaldan olingan arizalar sonini qahva maydonchalari bilan aniqlash shart emasligi uchun, Yandex.Metrica va Google Analytics-da maqsadlarni oldindan, kamida bir necha hafta oldin belgilashni maslahat beraman.

Va bitta buyurtmani olish uchun qancha xamirni qobiqqa tushirish kerakligini tushunish uchun siz biznes uchun o'rtacha qancha pul olib kelishini hisoblashingiz kerak.

Biz o'rtacha hisobni, marjani va daromadning qancha foizini yangi mijozlarni jalb qilish uchun sarflashga tayyor ekanligimizni hisobga olishimiz kerak, shunda o'g'limiz uchun mashina va bekasi uchun kvartira uchun pulimiz qoladi.

Albatta, vositani ishlatish yaxshiroqdir LTV ko'rsatkichi(Umr bo'yi qiymat - bu biz bir mijozdan u bilan hamkorlik qilishning butun davri davomida oladigan foydamiz). Ammo bunday statistika yillar davomida to'plangan va ular har doim ham mavjud emas.

Lena, men hech narsani tushunmadim, to'g'ri tushuntiring!

Buni aniqroq qilish uchun men mijozlarimizdan biri - Kavkaz va Belokurixadagi sanatoriylarga sayohatlarni sotadigan agentlikning eski biznes ko'rsatkichlari misolida tushuntiraman. Saytni konvertatsiya qilish darajasi o'rtacha 2,43% ni tashkil qiladi, agentlik bitta savdodan 7060 rubl daromad oldi.

Keling, ochko'zligimiz chegaralarini aniqlaylik - biz e'tibor qaratadigan kontekstli reklama samaradorligi ko'rsatkichlari. Qarz va ssudalarga tushib qolmaslik uchun siz nazariy jihatdan bitta etakchini jalb qilish uchun kampaniyaga olib keladigan daromadning 100% dan ko'p bo'lmagan mablag'ni sarflashingiz mumkin.

Lekin siz telefoniya uchun pul to'lashingiz kerak, xodimlarga maosh to'lashingiz kerak va LeadMachine xizmatlari ham bepul emas. Ammo biznes egasi foyda ko'rishni xohlaydi: qancha ko'p bo'lsa, shuncha yaxshi. Buni hisobga olgan holda, biz daromadning taxminan 20 foizini jalb qilish uchun sarflashni orzu qilayotganimizni angladik, bu har bir sotuv uchun 1412 rubl yoki har bir ariza uchun 212 rubl (CPOo - kutilgan sotish narxi va CPLo - kutilgan qo'rg'oshin narxi).

Natijada biz asosiy ko'rsatkichlarni ko'rmoqchi bo'lgan intervallarni aniqladik.

Kutish va haqiqat

Biz asosiy ko'rsatkichlarni hisoblab chiqdik: biz intilayotgan qiymat va undan uzoqroq turishimiz kerak bo'lgan yuqori chegara. Endi tezda Yandex.Metrica va Google Analytics-ni ochamiz va haqiqiy CPL nimaga teng ekanligini hisoblaymiz.

Yandex.Metrica'da barcha kanallar uchun ilovalar sonini standart "Manbalar, xulosalar" hisobotida ko'rish mumkin.

Ochilgan jadvalda maqsadni tanlang va har bir kanal qancha ilovalar keltirganini ko'ring.

Kontekst xarajatlarini Yandex.Direct va Google AdWords reklama xizmatlarida ko'rish mumkin. Biz xarajatlarni ilovalar soniga bo'lamiz va har bir etakchi uchun haqiqiy narximizni olamiz. Keyin biz raqsga tushamiz yoki yig'laymiz.

Agar qo'rg'oshin narxi sizga mos bo'lsa, foyda olish uchun reklama byudjetingizga ko'proq pul sarflang. Ammo bunday manipulyatsiyalardan so'ng CPL ham oshishi mumkin, shuning uchun siz doimo barmog'ingizni pulsda ushlab turishingiz kerak.

Agar mijoz juda qimmat bo'lsa

Agar qo'rg'oshin narxi qoniqarli bo'lmasa yoki undan ham yomoni, u ruxsat etilgan maksimal qiymatdan kattaroq bo'lsa, kontekstli reklama samaradorligi ko'p narsani orzu qiladi. Shuning uchun biz chuqurroq qazishimiz kerak.

Metricada Yandex.Direct-da statistikani ko'rish yaxshiroqdir. Standart hisobotlarni yana oching, manbalarda "To'g'ridan-to'g'ri, xulosa" ni tanlang, kerakli maqsadni ko'rsating.

Endi siz har bir kampaniya uchun ilovalar sonini bilasiz. Xarajatlarni "To'g'ridan-to'g'ri - xarajatlar" hisobotida ko'rish mumkin, agar siz ikkita xizmatning integratsiyasini to'g'ri sozlagan bo'lsangiz yoki "Yandex.Direct" da.

Ilovalar soni va xarajatlar bo'yicha Google AdWords statistikasi eng yaxshi Google Analytics'da ko'riladi. Buning uchun "Trafik manbalari" - "AdWords" - "Kampaniyalar" ni tanlang. Ikkala xizmat birinchi navbatda bir-biri bilan sinxronlashtirilishi kerak.

Ilovaning narxi sizga mos kelmagan kampaniyalarni o'chirib qo'yish, xatolarni tekshirish va optimallashtirish mumkin.

Kliklardagi kontekstli reklama samaradorligi

Kontekstli reklama samaradorligini aniqlashga yordam beradigan yana bir ko'rsatkich - bu CPC yoki bosish uchun narx.

Keling, misolimizga qaytaylik. Ideal dunyoda biz ariza uchun 212 rubldan ko'p pul sarflamaymiz. Veb-sayt konvertatsiyasi – 2,43%. Bular. Taxminan har 41-saytga tashrif buyuruvchi so'rov yuboradi. Ushbu ko'rsatkichni n deb nomlaymiz, biz uni quyidagi formuladan foydalanib hisoblaymiz:

Keyin ideal dunyoda CPC 212 / 41 = 5 rubl 17 tiyindan oshmaydi. Bu qiymat Direct va AdWords da o'rnatilishi mumkin maksimal narx klik. Ammo taassurotlar va o'tishlar kam bo'ladi, shuning uchun kerakli trafikka erishmaguningizcha, ushbu parametrni bosqichma-bosqich oshirish yaxshiroqdir.

Bir marta bosish uchun maksimal narxni oshirayotganda, sizni vayronagarchilik va qashshoqlik kutishi mumkin bo'lgan chegara borligini unutmang. Hisoblash oson:

ROIda kontekstli reklama samaradorligi

End-to-end analitik xizmatlari ushbu hisob-kitoblarning barchasini sodda va avtomatlashtirilgan qiladi. Siz har bir kanalning xarajatlarini tushunasiz va daromadni ko'rasiz, investitsiya daromadini ko'rasiz.

Agar bunday xizmatdan foydalanish imkoni bo'lmasa, har bir kanal uchun xarajatlar va dastur narxlarini nazorat qilish va ularni daromad bilan solishtirish kifoya. Buning qanday amalga oshirilishini iloji boricha sodda tushuntirishga harakat qildim.

Ammo har bir kanal uchun ROIni hisobga olmasdan reklamani optimallashtirish teskari natija berishiga tayyor bo'ling. Bizning misolimizda Yandex.Direct ilovasining narxi CPLo dan 14% ga, Google AdWords ilovasi esa 52% ga oshadi. Ammo AdWords ROI yuqoriroq: biz ushbu kanaldan Yandex.Direct-dan 23 ta ilovadan ko'ra 22 ta ilovadan ko'proq foyda oldik. Shunday qilib ketadi.